מאמרים

בנייה מתקדמת עם מייטק //

גם בארץ החלו רבים לאמץ שיטות בנייה מתקדמות שזונחות את שלד הבטון המסורתי לטובת שימוש בשלד פלדה, שמחליף את הבלוק המיושן לטובת קירות עשויים שכבות בידוד איכותיות. בנייה מתקדמת וחכמה גורמת לחיסכון בצריכת אנרגיה (מיזוג וחימום) – התוצאה יכולה להיות חיסכון של כ-30% בחשבון החשמל. – בנייה ירוקה. ולא רק התוצאה היא טובה יותר, אלא גם תהליך הבניה עצמו. משפחות ישראליות שעברו את חוויית הבנייה בשיטה המסורתית יודעות עד כמה היא בעייתית. בדרך כלל מדובר בכאב ראש שנמשך כשנה עד שנה וחצי, שבמהלכו נדרש הבונה להתעמת עם בעלי מקצוע רבים שחלקם בעלי מוסר עבודה מפוקפק, עם קבלנים שסוחטים תשלום עבור כל שינוי בתוכניות, ועם תקציב בנייה שמאבד במהרה כל קשר לתקציב המקורי.
לכאורה, כל הסיבות הללו אמורות להזניק קדימה את שיטות הבנייה המתקדמות, המציעות זמן בנייה קצר עד כדי מחצית, ליווי תהליך הבניה – החל באפיון ובתכנון, עבור בהשגת היתרים וכלה בביצוע הסופי – ומוצר איכותי. עם זאת, בחינת השוק מגלה כי שיטות הבנייה המתקדמות עדיין נמצאות בשוליים. ישראל עדיין שמרנית, שלא בצדק. לראיה, דעת המומחים בענף הבנייה הוא כי מדובר בעניין של זמן עד אשר בניה כזו תתפוס נתח גדול בשוק הבנייה הישראלי.
כאשר שואלים מהי בנייה מתקדמת, הכוונה היא בדרך כלל לבנייה עם שלד פלדה, בשילוב רצפת בטון וממ”ד מבטון. קירות המבנה הם רב-שכבתיים, ויוצרים קיר מסיבי בעובי של 22ס”מ בעל בידוד משופר. את הקיר מחפים בחומרי גמר מוכרים, כגון טיח דקורטיבי וסוגי אבן למיניהם.

חזרה לדף הראשי >>
Call Now Button
Skip to content